turkuazesarp

DÜĞÜNE HAZIRLIK AŞAMASINDA GELİN DERGİLERİ VE DÜĞÜN HAZIRLIK TAKVİMİ

Posted on: Mart 28, 2010

Beni tanıyanlar ve blogdan takip edenler söz ve nişan organizasyonlarım için ne kadar önemsediğimi çok iyi bilirler.

Bu tür orgizasyonlara çok önem veririm.

Bütün kızlar öyle sanırım .🙂

Her ayrıntı en ince ayrıntısına kadar düşünür, takıntı seviyesinde herşeyin oluşturduğum konsepte ve renge uyumu olmasını isterim.🙂

Ailelerin tanışması, isteme, söz, nişan…

Bunların hepsini atlattık şimdi sıra geldi en büyük organizasyon ”Düğüne”

Bunda önceki süreçte haddinden fazla panik olan ben, Düğün Hazırlıklarında şaşırıcak seviye de rahatım. Hiç panik yapmıyorum, küçük ayrıntılara takılmıyorum, nasıl olsa bir şekilde olucak diyorum.🙂

Oysa ki geçen sene bu zamanlar El buketimin siparişini vermiş, fotoğrafçılarımızı ayarlamıştım.

Bu sefer böyle olmasının sebebi sanırım bir çok şeyi kafamda önceden tasarlamış olmam. Nişan da çoğu şeye karar verirken ”düğünde şu tarzda olucağı için nişanda böyle olsun” diye yapmıştım. Örneğin nişanda ki kıyafetim çok şafşatalı ve kabarıktı. Çünkü gelinliğimi her zaman sade, şık zarif olarak hayal etmiştim.

Bir de aslında baktığım da en önemli şeyleri zaten ayarladık.

Düğün Mekanımızı; Kasım’da belirlemiştik zaten. Gerçi kasımda bile istediğimiz tarih dolmuştu. İki hafta sonrasına alabildik ama nişanlımla hep istediğimiz yerde olacağı için çok mutluyum. Şunu da söyliyim her zaman yaz gelini olmak istemişimdir.🙂

Gelinlik,🙂 Siparişini verdim. Aslında en önemli şey buydu benim için. Kendi tasarladığım modeli her zaman beğendiğim bir modaevine diktirtiyorum. Zaten bunu hallettikten sonra üzerimden büyük bir yük kalktı.

Gelin Başı ve Duvağı, Onuda kafamda tasarladım. Düşünmeme gerek yok. Yaptıracağım yerde belli. Yanlız bir ara randevu almalıyım.

Nikah Şekeri – Düğün Hatırası, Bunun içinde ne yapacağım belli.🙂 Sadece sunumu, kutusu vs.. ile ilgili biraz araştırma yapıp karar vermem gerekiyor.

Düğün Fotoğrafçısı, Belki tutmayız bile. Bunu nişanlıma bıraktım. Zaten düğünün yapılacağı mekan açık hava ve havuz başı ve bir saat önceden mekanda olduğumuz taktirde özel fotoğraf çekimi yapılıyor.

Menü Seçimi ve Süslemeler, Buda yine bir günlük iş ve süslemeler konusunda fikrim belli.🙂

Ve daha bir sürü ayrıntı…

Onları da sırasıyla paylaşırım inşallah…

Böyle yazınca her şey çok kolay gözüküyor değil mi? Bende öyle olmasını istediğim için hep böyle düşünüyorum artık.

Bir çok yakınımda da gördüğüm gibi her şeyi oluruna bırakmak en güzeli. Çünkü o kadar emek verip her şeyi en ince ayrıntısı kadar düşünüp sonra küçük bir pürüz çıktığında insanın morali bozuluyor. Ama bu gibi günlerde anladım ki ilk başta kendimiz mutlu olmalı ve gülümseyebilmeliyiz.

Bunun içinde her şeye çok takamamak gerek.

Gelelim fotoğraflara. Görmüş olduğunuz bu gelin dergileri de işte söz zamanından beri biriktirdiğim dergiler.

Cosmopolitian Bride, Perfect Wedding, Bride’s, Evleniyoruz, Sposa vs..

Sanırım bu kadar zaman da bu kadar çok dergi okuyunca artık araştırcak bir şey kalmıyor.🙂

Bir düğüne yetecek kadar bilgim var.

Gerçi her gün yeni bir şeyler çıkıyor.

Bu dosyaların içindekilerse geçen seneki ve ondan önceki senenin Evlilik Fuarından aldığım broşürlerle dolu. Bu senekine gitmedim bile.🙂

Birde düğün hazırlık takvimi var. Bunuda hazırlık yapanlara yardımcı olmasını adına yayınlıyorum.

Düğün Öncesi Hazırlık Takvimi

Nikah tarihini belirledikten sonra doğru bir planlama yaparak önünüzdeki zamanı iyi kullanmalısınız. İşte hayatınızı kolaylaştıracak küçük bir takvim…

5 ay önce

Evlilik törenini nerede yapacağınıza karar verin. Nikah dairesinde olacaksa gün alın.
Nikahınıza davet edeceğiniz kişi sayısını belirleyin ve isimleri bir listede toplayın.
Müstakbel eşinizle bütçenizi belirleyin.
Uygun mekanları gezin.
Gelinliğiniz için alternatif terzileri ve modaevlerini dolaşmaya başlayın.
Eviniz için alışveriş yapmanın tam zamanı.

3 ay önce

Düğün töreninizin planlanması için organizasyon şirketleri ile görüşmeye başlayın.
Terzinizi ya da modaevinizi seçin.
Damadın kıyafetine karar verin.
Mönü konusundaki tercihinizi yapın.
Düğün mekanındaki dekorasyonun nasıl olacağını kararlaştırın.
Çiçekçi ve fotoğrafçılardan fiyat alın.
Davetiye ve nikah şekerinizin nasıl olacağına karar verin.

2 ay önce

Davet listesini yeniden gözden geçirin gerekli düzeltmeyi yapın.
Davetiyelerinizi bastırın.
Nikah şekerlerinin siparişini verin.
Balayı rezervasyonunu yaptırın.
Alışverişleri hızlandırın.

1 ay önce

Nikah şahitlerini belirleyip, kendilerine haber verin.
Davetiyeleri postalayın.
Düğün günü ve balayı için gerekli olacakları yeniden gözden geçirin.
Cilt ve vücut bakımı yaptırın.
Pastanızın siparişini verin.
Gelinlik provalarını bitirin.
Yurtdışında balayı yapacaksanız, pasaport ve vize işlerinizi tamamlayın.
Sağlık kontrolünden geçin.
Kuaförünüzü, makyözünüzü belirleyin.

2 hafta önce

Saç modelinize ve makyajınıza karar verdikten sonra bir kez deneyin.
Gelin buketinizin siparişini verin.
Gelinliğinizin son provasına gidin.
Oturma planını hazırlayın.
Düğün müziklerini seçin.
İlk dansınızın provasını yapın.

Bir hafta önce

Evinize yerleşin, önemli eksikleri giderin.
Düğün töreni yerine gidin ve müstakbel eşinizle küçük bir prova yapın.
Bekarlığa veda partisi vermek için ideal bir zaman.

1 gün önce

Masaj yaptırıp rahatlayın.
El buketinizin bozulmaması için son anda getirecek birini organize edin.
Gelinliğinizle giyeceğiniz ayakkabıyı evde bir süre kullanıp yumuşatın.
Geç yatmayın, uykunuzu almaya çalışın.

Düğün günü

Ilık bir banyo yapın, rahatlayın.
Saç ve makyaja, düğün saatinden önce gerekli zamanı ayırın.
Nikah töreni saatinden bir saat önce nikahın kıyılacağı mekana gidin.
Kendinizi rahat bırakın ve bu güzel günün keyfini çıkarın. Böylesine özel bir günü yaşamınızda kaç kere yaşayacaksınız ki!
Nefes: Nefes alıp verme, panik olmadan sırıtan arkasına ve altına derin nefes alıp bütün nefesi tamamıyla dışarı üflemek yoluyla olmalıdır. Böylece, nefesi tamamen boşaltıyoruz ve kanı temizlemiş olur.

Çok uzun bir post oldu farkındayım. Bir de kına gecesi organizasyonu var.🙂

13 Yanıt to "DÜĞÜNE HAZIRLIK AŞAMASINDA GELİN DERGİLERİ VE DÜĞÜN HAZIRLIK TAKVİMİ"

allah kolaylık versin:)bencede bu sefer ayrıntıları kafana takmayacak olman iyi olmuş gerçekten herşey biz ne istersek isteyelim olacağına varıyor geriyeyse sadece moral bozukluğu kalıyor.hep rahat olmayı savunmuşumdur böyle işlerde herşey daha bir yolunda gidiyor öyle olunca.inş bende rahat olabilirim zamannı gelince:)kolay gele…

çok güzel bir post olmuş; sabırsızlanıyorum bundan sonra yazıcakların için:))
bir de düğün nerede olucak acaba:)

hersey cok guzel olucak ben eminim. herseyi dort dortluk dusunuyorsun. Insallah hayirlisiyla giyersin guzel gelinligini ve butun bu tatli telaslardan kurtulursun, ister istemez insanin kafasi dooop dolu oluyor. Merakla bekliyoruuuum

sabırsızlıkla beklıyorum düğünü..emınım harıka olacak bu kadar emek verılen hersey karsılıgını bulur..tebrık ederım sızı..

Didemciğim çok güzel şeyler tasarladığına eminim. Rabbim sorunsuz, istediğin gibi sonuca ulaşmanı nasip etsin…

bu kadar detayla uğraşmak zevkli ama çok yorucu olmalı düğün gününün mutluluğunu yorgunluğun gölgelemez umarım Didem😉 Bence seçenekleri en beğendiklerin şeklinde aza indirge ve tercihini yap çok fazla yorma bünyeni güzelim.

Gelinliğinin çok orjinal ve değişik olcağına adım gibi eminim🙂
Rahat olmak gerek ama insan panik yapıyor hatırlıyorumda kendim ne panikdim zaman geçince tüh diyo insan keşke o kadar stres yapmasaydım diye🙂
ALLAH tamamına erdirsin hayırlısıyla inş.

tek başına organizator şirketleriyle baş edebilirsin bu ne hazırlık böyle:)

bu dergileri kim çıkarttı yaa.başımıza iş çıkartıyo

hersey cok guzel olacak insaallah..sabirsizlikla bekliyorum…cok naif bir insansin, hakediyorsun herseyin en guzelini…

canım sen yayınlama o fotoları ok.😉 ben sana sonra daha iyilerini yollarım biliyorsun karanlık ve kötü çıktı fotoğraflar ayrıca kıyafetler de öyle aman aman değildi:) öpüyorum.

Allahım bu takvim çok ii olmuş ama malesefki ben uymak için çok geç kaldım 2 ay sonra evleniyorum fakat ne gelinlik ne yer ne de vs… hiç bişey yok ortada:( Rabbim yardımcın olsun tabii benimde:)

Allah kolaylik versin, bi suredir sizi takip ediyorum paylasimlariniz cok hosuma gitti sizi kendime benzettim veya yakin hissettim sanirim🙂 benimde yazin dugunum var ama sizin kadar rahat degilim ister istemez herseyi takiyorum ve stresle doluyorum siz en iyisini yapiyosunuz neyse blogunuzu yazimla kalabaliklastirmiyim..bizimle gelinlik modelinizi paylasmicakmisiniz cok merak ettim🙂

Bir Cevap Yazın

