turkuazesarp

TESETTÜR FUARI FOTOĞRAFLARI…(DEVAM)

Posted on: Ekim 5, 2009

Evet, nihayet tüm fotoğralarla beraber tesettür fuarının yazsınıda yayınlayabiliyorum.

Son bir hafta o kadar hızlı geçti ki nihayet dün vakit bulup bir kısmını düzenleyebildim fotoğrafların, bugünde geri kalan kısmını, hasta da olsam, fotoğrafları merakla beklediğinizi bildiğim için büyük bir gayretle yayınlıyorum şükür…

Nerden başlasam nasıl anlatsam bilemiyorum. Öncelikle Türkiye’de böyle bir fuar yapılması, ülkemizde tesettür modası olgusunun artık geliştiğini, güzelleştiğini ve nihayet bir yerlere gelmek için çaba gösterildiğini görmek çok güzel bir duygu.

Bu fuarın olacağını öğrendiğim günden itibaren sizlerle paylaştığımı biliyorsunuz.

Fuar yetkilileride benim blogumdan fuar haberini alıp kendilerine çok dönen olduğnu söylediği için, benle fuar öncesi görüşüp, fuarda da yakından ilgilendiler.

Hatta daha öncede bahsettiğim gibi benimde fuara katılma ihtimalim vardı ama bu sene kendimi hazır hissetmediğim için seneye inşallah…

Onun dışında fuara ilk gittiğimde uğradıım stand fuara katılacağını bildiğim ayşe türban tasarım’ın standıydı. Yukarıda gördüğünüz türbanlı gelin başlarının tamamı ayşe türbana ait tasarımlar. En dikkat çekici stand bence bu standdı. Ayşe Hanım türban tasarımlarının yanında türban ve gelin aksesuarlarınıda oldukça geniş bir yer vermiş. Gelin keseleri, gelin el çiçekleri, nedime taçları, gelin ayakkabıları vs.. hepsi el yapımı olan bu malzemeler birinci kalite malzeme ile hazırlanmış…(Bknz: Ayşe tasarım yazan fotoğrafın altındaki fotolar)

Daha sonra ebru tekniğile yapılan eşarp standlarını gezdim. Zaten daha önce internette de gördüğüm bu çalışma yakındanda gerçekten çok hoş. Ebru desenini ipek kumaşa çıkartılmasıyla ebru desenli ipek eşarplar elde ediliyor ve desenler her zaman farklı olduğundan bu desende eşarptan yalnızca sizde oluyor. (Bknz: Son iki fotoğraf)

Ebru standını gezerken güzel bir tesadüf oldu ve bir okuyucum beni tanıdı. 🙂 Yüzümü kıyıdan köşeden gösterdiğim fotoğraflardan… Bir de tabi o sırada ebru yapan bayana sitemin adını söylediğimi duyduğu için 🙂

O sırada bu okuyucumun bir arkadaşı tesettür modası ile ilgili bir tez hazırladığı için yurtdışından bu fuar için geldiğini ve benimlede röportaj yapmak istediğini söyledi bende kabul ettim ve fuarda birde röportaj verdim..

Bu arada çok fotoğraf var ama hep aynı standlardan başka standlarda aceleden, konuşmaktan ve incelemekten fotoğraf çekmeye malesef pek fırsatım olmadı ama fuara dair notlara geçeyim.. .

Fuarda en beğendiğim ürünler pardesülerdi. Gerçekten bir kaç marka bu konuda çok harika tasarımlar yapmışlardı. İçimden hepsini almak geldi 🙂

Sarar Eşarp’ın standı çok güzeldi Osmanlı koleksiyonun süperdi ve stand görevlileri çok ilgiliydi. Sarar Eşarp’a karşı kesinlikle bir sempatim oluşmasını sağladı bu ilgi. 🙂

Modaevleri ile ilgili pek stand yoktu ilk fotoğrafta ki stand bir modaevine ait güzel modeller var ama çok çok güzel diyebileceğim benim tarzım olan modeller değil pek.

Bunun dışında adını daha önce çok duymadığım bir çok eşarp markası vardı.

Genel olarak firmaların beklentisi (özellikle dış giyim ve pardesü firmalarının…) doğal olarak iş bağlantıları kurmaktı. Nihai tüketicilerle pek ilgili değillerdi açıkcası…

Ben zevkle ve beğeni ile gezdim. Tesettür modası daha zevkli bir hale gelmeye başladı gibi… Siz nedersiniz…

18 Yanıt to "TESETTÜR FUARI FOTOĞRAFLARI…(DEVAM)"

Ellerine sağlık canım çok istiyordum ama kuzenimin düğün telaşı olduğu için gidemedim..çok sevindim görünce bloğunda:))

ebru ile yapılmış eşarplara bayıldım.çok güzeller

Didem Bala couture'un gelinliklerinin resmini cektin mi? Orda arkadasima gostermek istedigim, hayran kaldigim bi model vardi 😦

Modeller harika, keske evlenmeden once gorseydim bunlarii, bayildim bayildim, ve de bayildim, muthisler 🙂

gelin başlarından 3.süne veikili resimlerin sağdakine bayıldım resmen bayıldım çok şıklar

butterfly; beğenmene sevindim 🙂

reyhan; teşekkür ederim..

Gümüşlerin hobi dünyası; bende. Gerçekten çok güzel.

Banucum; malesef görmedim. Bilseydim çekerdim senin için…

Nurdan; Dimi 😉 bende çok beğendim.sizin beğenmenizede çok sevindim…

Uzman amatör; aynen. Çok teşekkürler…

Bende fuara gidenlerdenim, tabiki böyle bir fuarın istanbulda yapılmış olması çok güzel ancak katılımcı sayısı çok azdı yeterince tanıtım yapılmadığını düşünüyorum.Bir çırpıda gezdim ve hemen bitti, keşke daha geniş alanı kapsasaydı ve katılımcı firma sayısı fazla olsaydı. Ama bu fuarın ilk defa yapılıyor olduğunu düşünürsek başlangıç için fena değil seneye temmuz ayındaymış tanıtım yapıldıkça eminim katılımcı da ziyaretçide artacaktır.

Fotoğraf konusuna gelirsem, profesyonel makinem olduğu için hiçbir stant'dan fotoğraf çekmeme izin vermediler. Ama olsun emeğe saygı göstermek lazım, lakin bu devirde herşeyin taklidi yapılıyor, sizin gibi firma belirterek fotoğraflarım adına sergileme yapabilirdim. Paylaşım için sizede teşekkürler ; )

Düğün -Doğum Fotoğrafçısı
Rukiye Taşçı

Rukiye evet haklısın bencede diğer fuarlara nazaran hem katılımcı hem ziyaretçi sayısı oldukça azdı. Zaten fuar sahipleride belirttiğim gibi çoğu kişi benim blogumdan bulduklarını belirtmişler. Ama tabiki bence ilk fuar olması için bazı firmalar çekinceli davranmış olabilir. Fazla tanıtım yapılmadığı içinde ziyaretçi sayısı azdı. Fotoğraf mevzusu ise benim de makinem profesyoneldi bir iki stand dışında izin vermeyen olmadı ama dediğin gibi taklitten çok kaçınıyorlar…

Didemcim fuara katılamadığım için merakla bekliodum fotoğrafları.Beğendiğim tasarımlar oldu.Tşkler canım bizimle paylaştığın için..Sevgiyle.. 🙂

Moda sokağı; rica ederim. Sevgiler…

COk hos seyler var, gelin baslari nasil isiltili öyle 🙂
Birde ebru ile olan esarplar sahane yaa 😉
Sagol bizlerle bu görüntüleri paylastigin icin 😉

kelebekcim; ne demek rica ederim…

ooo fuar süpper miş…

ben bu fuarın tamamen üreticilere yönelik olduğunu sanıyordum anlayana kadar da iş işten geçmişti :)) fotolar süper canım ellerine sağlık ünlü olmuşsun röportaj filan hadi hayırlısı bizi tanımazsın artık :))

gelinlikler bu yıl daha da bi farklı sanki değilmi?model kabarık olmasına rağmen kollar manşetli daha bi osmanlı havası var.Zaten hayranım o dönemin kıyafetlerine,şimdi daha modern çizgilerle uygulanıyor.. ki öyle olması çok daha güzel böyle böyle gençlere sevdirilmesini diliyorum..canımtekrar ellerine sağlık sevgiler:)

merhaba arkadaşlar tesadüfen bu adresi gördüm ve içeriğini cok begendim ellerinize saglık. benim size bi sorum olacak tesettürlü gelinlik modellerindeki aksesuarları nerden temin edebilirim bu yaz düğünüm var o aksesuarları cok begendm almak istiyorum cevap yazarsanız cok sevnirim herkese iyi günler

Merhaba,
en üsteki elbiseyi nerde bulabilirim?

Lütfen cevaplarinizi bekliyorum, acil lazimm 🙂

Bir Cevap Yazın

